Lapas karte
KandavasZiluks.lv

Pirmsskolas izglītības iestādes "Zīļuks" 2024./2025.m.g. darbības plāns pamattēmai – "Bioloģiskā daudzveidība"


dsc_0744.jpgEko padome

Ekoskolas koordinātors: Inta Štoferte- sporta skolotāja
     e-pasts : inta.stoferte@inbox.lv
       Dina Tauriņa – iestādes vadītāja
       Solvita Vinberga Bambe- vadītājas vietniece 
       Tatjana 7Kreicberga – medmāsa
       Zinta Salma-pirmsskolas skolotāja 
       Liene Grosa-mūzikas skolotāja
       Inta Zviedre -pirmsskolas skolotāja
       Linda Grunte-pirmsskolas skolotāja
       Vineta Saulīte - pirmsskolas skolotāja 
       Gundega Simsone- pirmsskolas skolotāja  
       Inga Brigere- pirmsskolas skolotāja
      Gunita Šmite- pirmsskolas skolotāja
      Iveta Ošeniece- skolotāja palīgs
      Agrita Heniņa - skolotāja palīgs
      Justīne Strazdiņa- dārzniece

Videss kodekss

ekoprogramma vides kodeskss 22/23

                                 Kandavas  pilsētas Pirmsskolas izglītības iestādes “Zīļuks” 2024./2025.m.g.

                                                           darbības plāns pamattēmai “Bioloģiskā daudzveidība”
                                                                            Ekoskolas mērķis

   Veicināt izpratni par to, kas ir "Bioloģiskā daudzveidība"

 Uzdevumi

  1. Izzināt un izprast dabas vērtības un to daudzveidību.
  2. Turpināt izmantot tuvāko un tālāko apkārtni dabas vērtību izzināšanā, bērnu pētniecības un novērošanas prasmju attīstībai.
  3. Aizsargāt un palielināt bioloģisko daudzveidību iestādes apkārtnē.


Darbības laiks Pasākuma saturs Piedalās Izvērtēšanas metodes Atbildīgais
Septembris
Mēs elpojam gaisu, ko saražojuši pasaules augi, zvejojam zivis jūrā un cērtam kokus mežā, mēs lietojam dabu savām vajadzībām, bet ekosistēmas, no kurām nāk šie resursi, vienlaikus ir mājas arī daudziem augiem un dzīvniekiem. Ikviens no mums ir atkarīgs no dabas, jo bioloģiskā daudzveidība nodrošina mūsu spēju izdzīvot, kā arī paaugstina dzīves kvalitāti. Kas ir bioloģiskā daudzveidība? Kāda ir tās nozīme? Iepazīsim galvenos iemeslus, kādēļ sugas izmirst. Un ko mēs varētu mainīt savā dzīvesveidā, lai to neveicinātu?
9-13. Bērni tiek iepazīstināti ar gada tēmu “Bioloģiskā daudzveidība”. Informatīva plakāta veidošana- “Kas ir bioloģiskā daudzveidība?” (Plakāts tiek papildināts katru mēnesi) “Ideju zirneklis” -Pajautāt bērniem, kas ir bioloģiskā daudzveidība (5-6g.) un pierakstīt bērnu atbildes.(šo jautājumu atkārtoti uzdot maijā) Grupu pedagogi, bērni Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Iegūto informāciju izvērtējums. Grupu pedagogi
16. Mazās Ekopadomes sēde Bērnu Ekopadomes izveide, pārrunas par pienākumiem. Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore Eko koordinātore
17. Ekopadomes sēde Ekopadomes locekļi Prezentācija, protokols. Eko koordinātore
18. Veselības diena ar Ekorūķi Grupu pedagogi, bērni Bērnu domu un novērojumu, viedokļu uzklausīšana. Vad. vietniece, eko koordinātore, mūzikas pedagogs
24. Ekspedīcija “Augu pētnieki” Tikšanās ar vides gidi Līgu Aukšmuksti 1 kvadrātmetrs pļavas. (Cik augu sugu varat saskaitīt, cik atpazīt…) Grupu pedagogi, bērni Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Grupu skolotājas, Eko koordinātore, Vad. vietniece
9-30. Nodarbības dabā; Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; Augu vākšana herbārijam. Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas Grupu pedagogi
9-30. Ekspedīcija “Sēklu bumbas” Mūsdienās pilsētās apbūve kļūst aizvien blīvāka, māju pagalmi, pateicoties tehnoloģijām, tiek nopļauti tik perfekti, ka ziediem nav iespējas uzziedēt. Ar sēklu bumbām novārtā atstātās privātās vai sabiedriskās vietas pārvērš par ziedošām oāzēm, par paradīzi bitēm, tauriņiem un citām mazām dzīvām radībām. Tas ir sava veida dārzkopības grafiti. Mēs palīdzēsim pļavu augiem izplatīties. (sēklu vākšana) Grupu pedagogi, bērni Jautājumu un atbilžu forma. Grupu pedagogi, ekokoordinātore
30. Mazā ekopadome atjauno kukaiņu māju. Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore Eko koordinātore
26. Miķeļdienas ķirbju balle. Grupu pedagogi, bērni Pārrunas starp pedagogu un bērniem par iegūtās ražas izmantošanu. Bērni zina, kādi pārtikā izmantojami augi ir bērnudārza apkārtnē, prot tos novākt un zina ko no tiem var pagatavot. Mūzikas skolotāja, vad. vietniece, eko koordinātore, Grupu pedagogi
Oktobris
Visu mācību gadu Cūkmens detektīvi 6gadīgo grupu pedagogi, bērni Atskaites iesūtīšana par paveiktajiem uzdevumiem. Grupu pedagogi, vad. vietniece
10. Putras diena “Esi vesels un stiprs!” Putras gatavošana uz ugunskuru. Iepazīt graudu daudzveidību un ko no tiem var pagatavot. Putru ēšana laukā, lai veicinātu putru labo ietekmi uz veselību. Grupu pedagogi, bērni Pēc pārrunām, bērni zina veselīgas ēšanas paradumus. Grupu pedagogi, mūzikas skolotājas, vad. vietniece, eko koordinātore.
7-11. Veselīgo dārzeņu nedēļa. Bioloģiskā daudzveidība mūsu dobītēs. (Pētīsim, smaržosim, garšosim, gatavosim…) Grupu pedagogi, bērni Bērni atpazīst pēc izskata un garšas izaudzētos dārzeņus. Grupu pedagogi
1-31. Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
14. Mazās ekopadomes tikšanās. Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore Eko koordinātore
14-18. Izstāde ”Rudens lapu festivāls” Radošo darbu izstāde. Grupu pedagogi, bērni Grupu pedagogi, vad.vietniece
24. Ekopadomes sēde Ekopadomes locekļi Eko koordinātore
26. Mazie Ekorūķi vēro. Vides novērtējums. Mazā Ekopadome Tiek vākti dati par iekšējo un ārējo vidi. Diskusijas. Eko koordinātore
1-31. Nodarbības dabā; Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Bērnu aktivitāte un ieinteresētība. Grupu pedagogi
Novembris
4-8. Rīcības diena. Visa iestāde iesaistās Rīcības dienu akcijā. Grupu pedagogi, bērni, vecāki Problēmsituāciju risināšana. Plakātu veidošana. Pēc rīcības dienas pārrunas sapulcē, lai izanalizētu pasākuma stiprās un vājās puses. Vadītāja, vad. vietniece, eko koordinātore
8. Mārtiņdiena (Cienasts no pašu audzētiem augļiem, dārzeņiem) Grupu pedagogi, bērni, Bērni zina Mārtiņdienas tradīcijas un veselīgas ēšanas paradumus. Grupu pedagogi, vecāki
1-29. Nodarbības dabā. Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
Decembris
2-6. Video filmu skatīšanās (Izniekota pārtika – apdraudēta planētas bioloģiskā daudzveidība; What is biodiversity?....) Grupu pedagogi, bērni Novērošana. Sarunas. Secinājumi. Vad. vietniece, grupu pedagogi
2-30. Zāļu tēju mēnesis. Top-3 (Atspoguļot “ideju zirneklī”) Grupu pedagogi, bērni Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Degustācija. Secinājumi. Grupu pedagogi
2-13. Gatavošanās ziemassvētkiem Ekoeglīte, pašu gatavoti rotājumi… (Taupām resursus)Eglītes rotāšana(Ņemam ne to skaistāko…) Grupu pedagogi, bērni Vizualizācijas izvērtējums Grupu pedagogi, vecāki
1-22. Nodarbības dabā Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
9-27. Ciemos pie meža draugiem – aktīvā atpūta svaigā gaisā. Grupu pedagogi, bērni Bērni zina, kādu barību drīkst dot meža zvēriem. Grupu pedagogi, vecāki
Janvāris
13-17. Grupu projekts “Telpaugs” projekts Telpaugu izpēte grupās un iestādē, Filma “Tuta ir bioloģe” Grupu pedagogi, bērni Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Grupu pedagogi
2-30. Dabas grāmata. Herbāriju apkopojums. Grupu pedagogi, bērni Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Bērni atpazīst ievāktos augus. Bērnu aktīva darbošanās. Grupu pedagogi
2-30. Nodarbības dabā Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
21. Ekopadomes sēde Ekopadomes locekļi 1. pusgada izvērtējums. Aktivitāšu sasaiste ar mācību saturu. Eko koordinātore
20-24. Ekorūķis ciemojas. Grupu pedagogi, bērni Diskusijas Eko koordinātore
Februāris
3-6. Mitrāju diena. Videofilmu skatīšanās par mitrāju nozīmi dabā. Grupu pedagogi, bērni Novērošana. Sarunas. Secinājumi. Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi
13. “Silto džemperu diena” Samazināt siltuma padevi radiatoros. “Baskājīšu rīts” pārejā. Grupu pedagogi, bērni Pārrunas, kurās tiek salīdzināta temperatūra telpās pirms un pēc temperatūras samazināšanas. Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi
3-28. Nodarbības dabā Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
26. Ritmikas diena “Dzīve ziedu pļavā” Grupu pedagogi, bērni Eko koordinātore, mūzikas skolotājas, grupu pedagogi
Marts
3-7. Grupu projekts ”Augu dzīves cikls” (Noskaidrot augu augšanas secību un patstāvīgi darbojoties) Bērni, pedagogi Pārrunas, kurās tiek salīdzināti, analizēti iegūtie rezultāti. Eko koordinātore, grupu pedagogi
3-31. Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas. Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
20-21. Pasaules vides dienas -ūdens diena -meža diena Grupu pedagogi, bērni Sarunas bērniem ar pedagogiem. Grupu pedagogi
Aprīlis
1-11. “Pašiem savs garšaugs” Sējam, stādam, audzējam Grupu pedagogi, bērni Atpazīst izaudzētos garšaugus pēc garšas un izskata. Grupu pedagogi
25. Lielā talka ar Ekorūķi. Grupu tīrīšana ar dabīgajiem tīrīšanas līdzekļiem (salīdzina, cik tīrīšanas līdzeklis un dabīgais tīrīšanas līdzeklis maksā veikalā) Grupu pedagogi, bērni, bērnu vec. Sarunas bērniem ar pedagogiem. Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi
1-30. Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
22-25. Ekspedīcija “Sēklu bumbas” finišs. Grupu pedagogi, bērni Jautājumu un atbilžu forma. Bērnu praktiska darbošanās. Grupu pedagogi
Maijs
5-23. Pašiem savs eko dārziņš. Pēta un izzina augus, kurus var audzēt dārzos. Grupu pedagogi, bērni Atpazīst sēklas un stādus, kurus stāda grupu dobītēs. Grupu pedagogi
5-9. Orientēšanās dabā “ Tiekamies dabā! ” Grupu pedagogi, bērni Atpazīst kokus, krūmus un augus mūsu teritorijā. Eko koordinātore, grupu pedagogi
14. Ģimenes diena ”Sauja svaiga gaisa“ (Grupu plakātu un ģimeņu plakātu izstāde) Pedagogi, bērni, vecāki Bērnu, pedagogu un vecāku aktīva darbošanās. Atgriezeniskās saites saņemšana. Vecāku novērtējums. Vadītāja, vad.vietniece, eko koordnātore, grupu pedagogi
16. Āru nodarbību diena. Visas grupas nodarbības vada laukā. Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas. Grupu pedagogi
. Starptautiskā bišu diena Grupu pedagogi, bērni Sarunas bērniem ar pedagogiem. Vad. vietniece, grupu pedagogi
19-23. Pārgājiens (Čužu purvs, Ozolāji, stadions…) Grupu pedagogi, bērni Iesūtītās fotogrāfijas Grupu pedagogi
27. Ekopadomes sēde Ekopadomes locekļi Eko koordinātore

Septembris-Maijs

  • Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas. Atzīmēt ekostendā. Iesūtīt 1 foto mēnesī Intai.
  • Makulatūras vākšana.
  • Izlietoto bateriju vākšana 

  Mācību materiāli:

  • Ekoskolu metodiskais materiāls pirmsskolas izglītības iestādēm.
  • metodiskais-materi-ls-biolo-isk-daudzveid-ba.pdf

Lai pagatavoti sēklu bumbas, Tev nepieciešams:

  • Augsne – nav īpašu nosacījumu, kāda tā jāizmanto.
  • Māls – kalpo ne tikai kā saistviela, bet arī apgādā augsni un augus ar svarīgām minerālvielām un mikroelementiem.
  • Ziedu sēklas – jebkuras pļavas puķes. Pareizās ir tās, kuras vislabāk patīk.
  • Ņem 2 daļas augsnes, 2 – mālus (te domāts jau mitrs, mīcāms, nevis pulverītī) un 1 daļu sēklas. Visu samīca kopā un veido valrieksta lieluma bumbiņas. Mazās sēklu bumbas satur pietiekami daudz mitruma un barības vielu, lai tās varētu attīstīties sliktos apstākļos, iestrādātas mālos un augsnē, to sēklas ir pasargātas arī no putniem un pelēm.Vispiemērotākais laiks bumbu “sēšanai” ir no aprīļa līdz jūnijam.

Sagatavoja: EkopadomeEko koordinātore Inta Štoferte

<>
Rolanda, Rolands, Ronalds, Erlends
Ekoskola
Personas dati tiek izmantoti un apstrādāti atbilstoši Eiropa Parlamenta un Padomes Regulai (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis). Jebkurai fiziskai personai ir tiesības jebkurā laikā prasīt savu datu atjaunošanu, informāciju par personas datu lietošanu, kā arī prasīt savu datu dzēšanu.


Piekļūstamības paziņojums
back to top