Eko padome
Ekoskolas koordinātors: Inta Štoferte- sporta skolotāja
e-pasts : inta.stoferte@inbox.lv
Dina Tauriņa – iestādes vadītāja
Solvita Vinberga Bambe- vadītājas vietniece
Tatjana Kreicberga – medmāsa
Zinta Salma-pirmsskolas skolotāja
Liene Grosa-mūzikas skolotāja
Inta Zviedre -pirmsskolas skolotāja
Linda Grunte-pirmsskolas skolotāja
Vineta Saulīte - pirmsskolas skolotāja
Gundega Simsone- pirmsskolas skolotāja
Inga Brigere- pirmsskolas skolotāja
Gunita Šmite- pirmsskolas skolotāja
Iveta Ošeniece- skolotāja palīgs
Agrita Heniņa - skolotāja palīgs
Justīne Strazdiņa- dārzniece
Videss kodekss

Kandavas pilsētas Pirmsskolas izglītības iestādes “Zīļuks” 2025./2026.m.g.darbības plāns pamattēmai “Mežs”
Ekoskolas mērķis:
Veicināt bērnu izpratni par mažu nozīmi cilvēku dzīvē. Radīt interesi vērot, pētīt, analizēt mežu.
Uzdevumi:
-Veicināt bērnu ekoloģisko audzināšanu (SR-bērni apgūst prasmes, kas palīdz saudzēt dabu. Piemēram-atkritumu šķirošana, ūdens un enerģijas taupīšana, augu laistīšana, dzīvnieku barošana ziemā).
-Rosināt iepazīt mežu tuvējā apkārtnē, dažus tajā dzīvojošus dzīvniekus un augus. ( SR-Prot nosaukt un atpazīt vismaz 3-5 biežāk sastaptos kokus, sēnes vai savvaļas ziedus, meža dzīvniekus. Apzinās, ka mežā ir jāievēro noteikumi, lai to saudzētu-nemēslot, nelauzt zarus, netraucēt dzīvniekus).
-Veidot priekšstatu par cilvēku attiecībām ar mežu. (SR-Bērni saprot, ka mežs dod cilvēkiem dažādas lietas, kas ir noderīgas ikdienā. Viņi varēs nosaukt 2-3 priekšmetus, kas izgatavoti no koka vai pārtikas produktus, ko iegūst mežā).
| Darbības laiks | Pasākuma saturs | Piedalās | Izvērtēšanas metodes | Atbildīgais |
| Septembris | ||||
| 28.08 | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | Prezentācija, protokols | Eko koordinātore |
| 8-19. | Bērni tiek iepazīstināti ar gada tēmu “Mežs”. Informatīva plakāta veidošana- “Izzini mežu” (Plakāts tiek papildināts katru mēnesi) | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Iegūto informāciju izvērtējums. | Grupu pedagogi |
| 15. | Mazās Ekopadomes sēde Bērnu Ekopadomes izveide, pārrunas par pienākumiem. | Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore | Eko koordinātore | |
| 18. | Veselības diena ar Ekorūķi | Grupu pedagogi, bērni | Bērnu domu un novērojumu, viedokļu uzklausīšana. | Vad. vietniece, eko koordinātore, mūzikas pedagogs |
| 8-30. | Nodarbības dabā; Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas | Grupu pedagogi |
| 27. | Mazā ekopadomes tikšanās | Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore | Eko koordinātore | |
| 29. | Miķeļdiena | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogu un bērniem par iegūtās ražās izmantošanu. | Mūzikas skolotāja, vad. vietniece, eko koordinātore, Grupu pedagogi |
| Oktobris | ||||
| Visu mācību gadu | Cūkmens detektīvi | 6gadīgo grupu pedagogi, bērni | Atskaites iesūtīšana par paveiktajiem uzdevumiem. | Grupu pedagogi, vad. vietniece |
| 1-31. | Projekts “Koki manā pilsētā” Noskaidrot ielas Kandavā, kurām ir koku nosaukumi. Vai uz konkrētās ielas tiešām aug attiecīgie koki, skaita tos, grupē u.c.(5-7g. grupas) “Koki manā teritorijā”(3-4g. grupas) | Grupu pedagogi, bērni | Veicamo uzdevumu izpilde atbilstoši nosacījumiem. Informāciju atspoguļošana plakātā. | Grupu pedagogi |
| Visu māc.gadu | Makulatūras vākšana “Palīdzēsim dabai” | Grupu pedagogi, vecāki | Vad. vietniece, eko koordinātore, Grupu pedagogi | |
| 1-31. | Nodarbības dabā. Radoši darbi no dabas materiāliem. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| 14. | Mazās ekopadomes tikšanās. | Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore | Eko koordinātore | |
| 13-24. | Meža māksla. (Meža dzīvnieks no dabas materiāliem) | Grupu pedagogi, bērni | Bērni atpazīst izmantotos dabas materiālus. | Grupu pedagogi, vad.vietniece |
| Izstāde ”Mežs ienāk pilsētā” Izstādi papildinām visu mācību gadu. (Atrodas pārejā) | Grupu pedagogi, bērni | Grupu pedagogi, vad.vietniece | ||
| 22. | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | Eko koordinātore | |
| 28. | Mazie Ekorūķi vēro. Vides novērtējums. | Mazā Ekopadome | Tiek vākti dati par iekšējo un ārējo vidi. Diskusijas. | Eko koordinātore |
| 1-31. | Nodarbības dabā; Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. Bērnu aktivitāte un ieinteresētība. | Grupu pedagogi |
| Novembris | ||||
| 3-7. | Rīcības diena. Visa iestāde iesaistās Rīcības dienu akcijā. | Grupu pedagogi, bērni, vecāki | Problēmsituāciju risināšana. Plakātu veidošana. Pēc rīcības dienas pārrunas sapulcē, lai izanalizētu pasākuma stiprās un vājās puses. | Vadītāja, vad. vietniece, eko koordinātore |
| 10-14. | Zīmējumu izstāde ”Ko stāsta koki…” | Grupu pedagogi, bērni, | Grupu pedagogi, vecāki | |
| 3-28. | Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| Decembris | ||||
| 4. | Radošās darbnīcas bērniem ar vecākiem “Ziemassvētku rotājumi no dabas materiāliem” | Grupu pedagogi, bērni, vecāki | Novērošana. Sarunas. Secinājumi. | Vad. vietniece, grupu pedagogi |
| Ģimeņu izstāde “Eglīte” (no dabas materiāliem) | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Degustācija. Secinājumi. | Grupu pedagogi | |
| 1-12. | Gatavošanās ziemassvētkiem Ekoeglīte, pašu gatavoti rotājumi… (Taupām resursus)Eglītes rotāšana(Ņemam ne to skaistāko…) | Grupu pedagogi, bērni | Vizualizācijas izvērtējums | Grupu pedagogi, vecāki |
| 1-22. | Nodarbības dabā | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| Janvāris | ||||
| 5-16. | Ciemos pie meža draugiem – aktīvā atpūta svaigā gaisā. | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. | Grupu pedagogi |
| 14-15. | Tikšanās ar mežzini. Meža dzīvnieku izstāde. | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Bērni atpazīst ievāktos augus. Bērnu aktīva darbošanās. | Grupu pedagogi |
| 5-30. | Nodarbības dabā. Pēdiņas sniegā | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| 20. | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | 1. pusgada izvērtējums. Aktivitāšu sasaiste ar mācību saturu. | Eko koordinātore |
| 26-30. | Ekorūķi ciemojas. | Grupu pedagogi, bērni | Diskusijas | Eko koordinātore |
| Februāris | ||||
| 2-6. | Bibliotēkas apmeklējums. Valodas diena “Dzīvnieku un koki pasakās un dzejoļos” | Grupu pedagogi, bērni | Novērošana. Sarunas. Secinājumi. | Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi |
| 16. | “Silto džemperu diena” Samazināt siltuma padevi radiatoros. “Baskājīšu rīts” pārejā. | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas, kurās tiek salīdzināta temperatūra telpās pirms un pēc temperatūras samazināšanas. | Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi |
| 18. | Dabas materiālu diena. Mācību procesā tiek izmantoti tikai dabas materiāli. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| 23-27. | Bērnu un skolotāju teātris par tēmu mežs | Grupu pedagogi, bērni | Eko koordinātore, mūzikas skolotājas, grupu pedagogi | |
| Marts | ||||
| 9-13. | Foto izstāde “Es mežā biju un ieraudzīju!” Digitāla izstāde. Katrs bērns prezentē savu foto. | Bērni, pedagogi | grupu pedagogi | |
| 1-31. | Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| 23-24. | Pasaules vides dienas -ūdens diena -meža diena | Grupu pedagogi, bērni | Sarunas bērniem ar pedagogiem. | Grupu pedagogi |
| Aprīlis | ||||
| 1-30. | “Zaļā palodze”-sējam, stādām, audzējam. | Grupu pedagogi, bērni | Atpazīst izaudzētos garšaugus pēc garšas un izskata. | Grupu pedagogi |
| 7-10. | Darbnīca kopā ar tētiem “Ieklausies putnu balsīs” Putnu būru gatavošana grupās. | Grupu pedagogi, bērni | Grupu pedagogi | |
| 24. | Lielā talka ar Ekorūķi. | Grupu pedagogi, bērni, bērnu vec. | Sarunas bērniem ar pedagogiem. Jautājumu un atbilžu forma. Bērnu praktiska darbošanās. | Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi |
| 7-30. | Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| 29. | Meža olimpiāde | Grupu pedagogi, bērni | Sporta skolotāja, vad. vietniece, mūzikas skolotājas | |
| Maijs | ||||
| 5-22. | Pašiem savs eko dārziņš. Pēta un izzina augus, kurus var audzēt dārzos. | Grupu pedagogi, bērni | Atpazīst sēklas un stādus, kurus stāda grupu dobītēs. | Grupu pedagogi |
| 14. | Ģimenes diena ”Kopā meža brīnumos“ (Grupu plakātu un ģimeņu plakātu izstāde) | Pedagogi, bērni, vecāki | Bērnu, pedagogu un vecāku aktīva darbošanās. Atgriezeniskās saites saņemšana. Vecāku novērtējums. | Vadītāja, vad.vietniece, eko koordnātore, grupu pedagogi |
| 15. | Āru nodarbību diena. Visas grupas nodarbības vada laukā. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
| . | Starptautiskā bišu diena | Grupu pedagogi, bērni | Sarunas bērniem ar pedagogiem. | Vad. vietniece, grupu pedagogi |
| 18-22. | Pārgājiens uz mežu. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas | Grupu pedagogi |
| 26. | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | Eko koordinātore |
Septembris-Maijs - Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas. Atzīmēt ekostendā. Iesūtīt 1 foto mēnesī Intai. -Izlietoto bateriju vākšana Mācību materiāli:-Ekoskolu metodiskais materiāls pirmsskolas izglītības iestādēm; Daudz dažādu ideju nodarbībām mežā varat smelties AS «Latvijas valsts meži» izdotajā grāmatā «Izzini mežu», kā arī mājaslapā www.tavsmezs.lv Protokoli un padomi aktīvai meža izzināšanai atrodami Bērnu vides skolas koordinētā projekta «Dabas vērotāji» Iesaku noskatīties: Ķepa uz sirds. Kā mežā barot dzīvniekus 2:45 min Pasaka "Kā skuju koki dabūja savus tērpus" 8:10 Tutas lietas | Tuta un meža zvēri 6:40 Pasaka "Par pavasara dienu mežā" 9:00 Pasaka "Putni stāda kokus" 8:00 Ilustrēta pasaka “Kā kokiem gāja ”https://static1.squarespace.co... Ucipuci mežā. Kā koki savā starpā sazinās? 9:57

