Lapas karte
Jau trešo gadu Kandavas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāde "Zīļuks" saņēma starptautisko Zaļo karogu. Ikgadējais Ekoskolu apbalvošanas pasākums notika 14.septembrī Latvijas Nacionālajā bibliotēkā un tajā piedalījās arī mūsu bērnudārza pārstāvji.
Šī balva skolām tiek piešķirta uz vienu mācību gadu un ikreiz tā jānopelna no jauna.
Eko padome
Ekoskolas koordinātors: Inta Štoferte- sporta skolotāja
e-pasts : inta.stoferte@inbox.lv
Dina Tauriņa – iestādes vadītāja
Solvita Vinberga Bambe- vadītājas vietniece
Tatjana 7Kreicberga – medmāsa
Zinta Salma-pirmsskolas skolotāja
Liene Grosa-mūzikas skolotāja
Inta Zviedre -pirmsskolas skolotāja
Linda Grunte-pirmsskolas skolotāja
Vineta Saulīte - pirmsskolas skolotāja
Gundega Simsone- pirmsskolas skolotāja
Inga Brigere- pirmsskolas skolotāja
Gunita Šmite- pirmsskolas skolotāja
Iveta Ošeniece- skolotāja palīgs
Agrita Heniņa - skolotāja palīgs
Justīne Strazdiņa- dārzniece
Videss kodekss
Kandavas pilsētas Pirmsskolas izglītības iestādes “Zīļuks” 2024./2025.m.g.
darbības plāns pamattēmai “Bioloģiskā daudzveidība”
Ekoskolas mērķis
Veicināt izpratni par to, kas ir "Bioloģiskā daudzveidība"
Uzdevumi
Darbības laiks | Pasākuma saturs | Piedalās | Izvērtēšanas metodes | Atbildīgais |
Septembris | ||||
Mēs elpojam gaisu, ko saražojuši pasaules augi, zvejojam zivis jūrā un cērtam kokus mežā, mēs lietojam dabu savām vajadzībām, bet ekosistēmas, no kurām nāk šie resursi, vienlaikus ir mājas arī daudziem augiem un dzīvniekiem. Ikviens no mums ir atkarīgs no dabas, jo bioloģiskā daudzveidība nodrošina mūsu spēju izdzīvot, kā arī paaugstina dzīves kvalitāti. Kas ir bioloģiskā daudzveidība? Kāda ir tās nozīme? Iepazīsim galvenos iemeslus, kādēļ sugas izmirst. Un ko mēs varētu mainīt savā dzīvesveidā, lai to neveicinātu? | ||||
9-13. | Bērni tiek iepazīstināti ar gada tēmu “Bioloģiskā daudzveidība”. Informatīva plakāta veidošana- “Kas ir bioloģiskā daudzveidība?” (Plakāts tiek papildināts katru mēnesi) “Ideju zirneklis” -Pajautāt bērniem, kas ir bioloģiskā daudzveidība (5-6g.) un pierakstīt bērnu atbildes.(šo jautājumu atkārtoti uzdot maijā) | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Iegūto informāciju izvērtējums. | Grupu pedagogi |
16. | Mazās Ekopadomes sēde Bērnu Ekopadomes izveide, pārrunas par pienākumiem. | Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore | Eko koordinātore | |
17. | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | Prezentācija, protokols. | Eko koordinātore |
18. | Veselības diena ar Ekorūķi | Grupu pedagogi, bērni | Bērnu domu un novērojumu, viedokļu uzklausīšana. | Vad. vietniece, eko koordinātore, mūzikas pedagogs |
24. | Ekspedīcija “Augu pētnieki” Tikšanās ar vides gidi Līgu Aukšmuksti 1 kvadrātmetrs pļavas. (Cik augu sugu varat saskaitīt, cik atpazīt…) | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. | Grupu skolotājas, Eko koordinātore, Vad. vietniece |
9-30. | Nodarbības dabā; Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; Augu vākšana herbārijam. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas | Grupu pedagogi |
9-30. | Ekspedīcija “Sēklu bumbas” Mūsdienās pilsētās apbūve kļūst aizvien blīvāka, māju pagalmi, pateicoties tehnoloģijām, tiek nopļauti tik perfekti, ka ziediem nav iespējas uzziedēt. Ar sēklu bumbām novārtā atstātās privātās vai sabiedriskās vietas pārvērš par ziedošām oāzēm, par paradīzi bitēm, tauriņiem un citām mazām dzīvām radībām. Tas ir sava veida dārzkopības grafiti. Mēs palīdzēsim pļavu augiem izplatīties. (sēklu vākšana) | Grupu pedagogi, bērni | Jautājumu un atbilžu forma. | Grupu pedagogi, ekokoordinātore |
30. | Mazā ekopadome atjauno kukaiņu māju. | Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore | Eko koordinātore | |
26. | Miķeļdienas ķirbju balle. | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogu un bērniem par iegūtās ražas izmantošanu. Bērni zina, kādi pārtikā izmantojami augi ir bērnudārza apkārtnē, prot tos novākt un zina ko no tiem var pagatavot. | Mūzikas skolotāja, vad. vietniece, eko koordinātore, Grupu pedagogi |
Oktobris | ||||
Visu mācību gadu | Cūkmens detektīvi | 6gadīgo grupu pedagogi, bērni | Atskaites iesūtīšana par paveiktajiem uzdevumiem. | Grupu pedagogi, vad. vietniece |
10. | Putras diena “Esi vesels un stiprs!” Putras gatavošana uz ugunskuru. Iepazīt graudu daudzveidību un ko no tiem var pagatavot. Putru ēšana laukā, lai veicinātu putru labo ietekmi uz veselību. | Grupu pedagogi, bērni | Pēc pārrunām, bērni zina veselīgas ēšanas paradumus. | Grupu pedagogi, mūzikas skolotājas, vad. vietniece, eko koordinātore. |
7-11. | Veselīgo dārzeņu nedēļa. Bioloģiskā daudzveidība mūsu dobītēs. (Pētīsim, smaržosim, garšosim, gatavosim…) | Grupu pedagogi, bērni | Bērni atpazīst pēc izskata un garšas izaudzētos dārzeņus. | Grupu pedagogi |
1-31. | Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
14. | Mazās ekopadomes tikšanās. | Mazās ekopadomes bērni, eko koordinātore | Eko koordinātore | |
14-18. | Izstāde ”Rudens lapu festivāls” Radošo darbu izstāde. | Grupu pedagogi, bērni | Grupu pedagogi, vad.vietniece | |
24. | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | Eko koordinātore | |
26. | Mazie Ekorūķi vēro. Vides novērtējums. | Mazā Ekopadome | Tiek vākti dati par iekšējo un ārējo vidi. Diskusijas. | Eko koordinātore |
1-31. | Nodarbības dabā; Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. Bērnu aktivitāte un ieinteresētība. | Grupu pedagogi |
Novembris | ||||
4-8. | Rīcības diena. Visa iestāde iesaistās Rīcības dienu akcijā. | Grupu pedagogi, bērni, vecāki | Problēmsituāciju risināšana. Plakātu veidošana. Pēc rīcības dienas pārrunas sapulcē, lai izanalizētu pasākuma stiprās un vājās puses. | Vadītāja, vad. vietniece, eko koordinātore |
8. | Mārtiņdiena (Cienasts no pašu audzētiem augļiem, dārzeņiem) | Grupu pedagogi, bērni, | Bērni zina Mārtiņdienas tradīcijas un veselīgas ēšanas paradumus. | Grupu pedagogi, vecāki |
1-29. | Nodarbības dabā. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
Decembris | ||||
2-6. | Video filmu skatīšanās (Izniekota pārtika – apdraudēta planētas bioloģiskā daudzveidība; What is biodiversity?....) | Grupu pedagogi, bērni | Novērošana. Sarunas. Secinājumi. | Vad. vietniece, grupu pedagogi |
2-30. | Zāļu tēju mēnesis. Top-3 (Atspoguļot “ideju zirneklī”) | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Degustācija. Secinājumi. | Grupu pedagogi |
2-13. | Gatavošanās ziemassvētkiem Ekoeglīte, pašu gatavoti rotājumi… (Taupām resursus)Eglītes rotāšana(Ņemam ne to skaistāko…) | Grupu pedagogi, bērni | Vizualizācijas izvērtējums | Grupu pedagogi, vecāki |
1-22. | Nodarbības dabā | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
9-27. | Ciemos pie meža draugiem – aktīvā atpūta svaigā gaisā. | Grupu pedagogi, bērni | Bērni zina, kādu barību drīkst dot meža zvēriem. | Grupu pedagogi, vecāki |
Janvāris | ||||
13-17. | Grupu projekts “Telpaugs” projekts Telpaugu izpēte grupās un iestādē, Filma “Tuta ir bioloģe” | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. | Grupu pedagogi |
2-30. | Dabas grāmata. Herbāriju apkopojums. | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas starp pedagogiem un bērniem. Bērni atpazīst ievāktos augus. Bērnu aktīva darbošanās. | Grupu pedagogi |
2-30. | Nodarbības dabā | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
21. | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | 1. pusgada izvērtējums. Aktivitāšu sasaiste ar mācību saturu. | Eko koordinātore |
20-24. | Ekorūķis ciemojas. | Grupu pedagogi, bērni | Diskusijas | Eko koordinātore |
Februāris | ||||
3-6. | Mitrāju diena. Videofilmu skatīšanās par mitrāju nozīmi dabā. | Grupu pedagogi, bērni | Novērošana. Sarunas. Secinājumi. | Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi |
13. | “Silto džemperu diena” Samazināt siltuma padevi radiatoros. “Baskājīšu rīts” pārejā. | Grupu pedagogi, bērni | Pārrunas, kurās tiek salīdzināta temperatūra telpās pirms un pēc temperatūras samazināšanas. | Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi |
3-28. | Nodarbības dabā | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
26. | Ritmikas diena “Dzīve ziedu pļavā” | Grupu pedagogi, bērni | Eko koordinātore, mūzikas skolotājas, grupu pedagogi | |
Marts | ||||
3-7. | Grupu projekts ”Augu dzīves cikls” (Noskaidrot augu augšanas secību un patstāvīgi darbojoties) | Bērni, pedagogi | Pārrunas, kurās tiek salīdzināti, analizēti iegūtie rezultāti. | Eko koordinātore, grupu pedagogi |
3-31. | Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
20-21. | Pasaules vides dienas -ūdens diena -meža diena | Grupu pedagogi, bērni | Sarunas bērniem ar pedagogiem. | Grupu pedagogi |
Aprīlis | ||||
1-11. | “Pašiem savs garšaugs” Sējam, stādam, audzējam | Grupu pedagogi, bērni | Atpazīst izaudzētos garšaugus pēc garšas un izskata. | Grupu pedagogi |
25. | Lielā talka ar Ekorūķi. Grupu tīrīšana ar dabīgajiem tīrīšanas līdzekļiem (salīdzina, cik tīrīšanas līdzeklis un dabīgais tīrīšanas līdzeklis maksā veikalā) | Grupu pedagogi, bērni, bērnu vec. | Sarunas bērniem ar pedagogiem. | Vad. vietniece, eko koordinātore, grupu pedagogi |
1-30. | Nodarbības dabā. Izzinošas pastaigas ārpus teritorijas; | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
22-25. | Ekspedīcija “Sēklu bumbas” finišs. | Grupu pedagogi, bērni | Jautājumu un atbilžu forma. Bērnu praktiska darbošanās. | Grupu pedagogi |
Maijs | ||||
5-23. | Pašiem savs eko dārziņš. Pēta un izzina augus, kurus var audzēt dārzos. | Grupu pedagogi, bērni | Atpazīst sēklas un stādus, kurus stāda grupu dobītēs. | Grupu pedagogi |
5-9. | Orientēšanās dabā “ Tiekamies dabā! ” | Grupu pedagogi, bērni | Atpazīst kokus, krūmus un augus mūsu teritorijā. | Eko koordinātore, grupu pedagogi |
14. | Ģimenes diena ”Sauja svaiga gaisa“ (Grupu plakātu un ģimeņu plakātu izstāde) | Pedagogi, bērni, vecāki | Bērnu, pedagogu un vecāku aktīva darbošanās. Atgriezeniskās saites saņemšana. Vecāku novērtējums. | Vadītāja, vad.vietniece, eko koordnātore, grupu pedagogi |
16. | Āru nodarbību diena. Visas grupas nodarbības vada laukā. | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas. | Grupu pedagogi |
. | Starptautiskā bišu diena | Grupu pedagogi, bērni | Sarunas bērniem ar pedagogiem. | Vad. vietniece, grupu pedagogi |
19-23. | Pārgājiens (Čužu purvs, Ozolāji, stadions…) | Grupu pedagogi, bērni | Iesūtītās fotogrāfijas | Grupu pedagogi |
27. | Ekopadomes sēde | Ekopadomes locekļi | Eko koordinātore |
Septembris-Maijs
Mācību materiāli:
Lai pagatavoti sēklu bumbas, Tev nepieciešams:
Sagatavoja: EkopadomeEko koordinātore Inta Štoferte
Gaidīsim mazos 5-6 gadīgos bērnus K .Mīlenbaha vidusskolas iekšpagalmā
3.septembrī plkst 10.00
uz svinīgo pasākumu un tikšanos ar Zīļuku!
Priecīgu un pozitīvām emocijām pilnu Zinību dienu!
Lasīt visu ziņu23.martā grupas "Sprīdīši" bērni aicināja vecvecākus uz pavasara koncertu.Mazbērni priecēja ar dziesmām un dejām savus mīļos -opīšus un omītes.Koncerta noslēgumā bērni vecvecākiem uzdāvināja "saldo pārsteigumu" -kastīti ar pašu gatavotām konfektēm.
Prieks bija abpusējs. Visi smaidīgi, priecīgi un laimīgi!
Šajā ziemas dienā mūs iepriecināja mežzinis Artūrs ar saviem meža zvēriņiem.Izveidojās atklāta un interesanta saruna par meža dzīvnieku dzīvi un vajadzībām, par dabas ritumu, par meža skaistumu un nepieciešamību.Ieguvām daudz izzinošu un priekš mums jaunu informāciju par kokiem, krūmiem un visu dzīvo radību mežā.
Sakām lielu paldies Artūram Dreimanim par atsaucību.Uz tikšanos citreiz!
PII "Zīļuks" bērni svinēja Latvijas dzimšanas dienu 16.novembrī.
Svētku rotā esam izrotājuši gan savu pagalmu, gan zāli.
Vecākās un sagatavošanas grupu bērni zināja pastāstīt par slavenajiem torņa gaiļiem, kas vienmēr nomodā par Rīgu, gan Latvijas novadiem un savu dzimto un mīļo pilsētu-Kandavu! Kopā noskatījāmies video, kurā bērni izsaka savus novēlējumus Latvijai dzimšanas dienā.
Svinības turpinājās grupās, cienājoties ar pašu gatavotām tortēm.